aikmatch och edsbacka mat !

ja matchen var riktigt rolig att se, inte för att jag håller på varken aik eller malmö men aa roligt var det, mycket roligare än att kolla på tv:n, malmö var dock helt kassa, vilket jag inte trodde... haha här kommer det som stod på sportbladets hemsida.


Skotten segrade i sin debut

Till en början syntes ingenting.

Men när krutröken skingrats på Råsunda stod det klart: It's Miller-time.

AIK:s nye skotske tränaren Alex Miller ledde vårens krislag till en tung seger över serietvåan Malmö.

– Spelarna gjorde en del misstag men det är okej så länge de jobbar så här hårt. Vi visade karaktär, säger Miller till PPV.

Mötet mellan AIK och Malmö ringades in av en märklig uppladdning.

Fansens rökgranater gjorde bra sikt till en omöjlighet på Råsunda och fördröjde matchstarten med fem minuter.

Men när bollen väl rullats igång gick det undan.

Tio sekunder, ungefär.

Sen hade Pontus Engblom ordnat en rekordsnabb straff för AIK.

MFF:s Pontus Jansson slarvade i sitt hemåtspel, namnen Engblom snodde bollen och gjordes direkt ner av skåningarnas Johan Dahlin.

– Inget snack egentligen, jag tycker den är solklar. Jag märkte att det var några lösa passningar och satte press direkt, säger Engblom till PPV.

Kenny Pavey var säkerheten själv från elva meter och AIK fick 1–0 och en drömöppning på den allsvenska starten.

MFF försökte reparera det initiala misstaget, ägde mest boll efter målet och Daniel Larsson kom nära att borra in en kvittering en stund senare.

Men i stället var det AIK som tog över det mesta av spelet efterhand.

Och efter en misslyckad rensning av Johan Dahlin kunde Flavio lyfta in 2–0 i den 40:e minuten.

Det känns som vi har något på gång, säger Engblom.

Och Malmö kunde inte heller rubba Gnaget efter paus.

Ett par halvchanser, ett par skott på mål – inget mera.

Det mest anmärkningsvärda kom med en dryg kvart kvar när Edward Ofere satte dobbarna i AIK-keepern Ivan Turina och visades ut.

Och så tryckte Flavio en missil i stolpen från 25 meter – men 2–0 stod sig matchen ut.

– Välförtjänt att vi vinner. Killarna visade fin karaktär i dag och jobbade hårt. Det är så här vi måste spela för att klättra i tabellen, säger AIK:s nye tränare Alex Miller.

– Det här var en riktigt dålig match. Starten sänkte oss fullständigt och det här spelet duger inte. Vi var riktigt kassa i dag, säger Malmös lagkapten Daniel Andersson.


efter matchen drog vi till edsbacka värdshus, det är gamla edsbacka krog som har haft två stjärnor i michelinguiden, och där käkade jag en toastskagen med löjrom, och oj vad gott det...
åkte hem och nu sitter jag bara och tar det lugnt, ska snart kolla packningen en sista gång, kanske dra dammsugaren genom rummet och sen hoppa i säng, uppstigning 8 imrogn, så alla människor jag brukar smsa med se till att vara vakna då, för jag lär smsa, :)

men vi hörs, internet är tillgängligt och datan ska med så ni lär inte slippa mig, pusshej !

Peace Out !







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback