avslutning i tårar

haha jag som har sagt att några tårar kommer inte falla från min kind under en sommaravslutning och inte ens i 9:an.... men oj vad fel jag hade, mina tårar droppade ner från min kind en efter en med mindre och mindre mellanrum, satt inne i kyrkan och rektorn pratade ovanligt kort eller så har jag lärt mig inte lyssna nått utav det vare iaf, men äntligen kom vi ut därifrån och började ta kort med mina underbara EXklasskamrater, betygen började delas ut, sminket hos dom flesta började rinna och allt mer kramar utdelades, jag fick en känsla i kroppen som inte går att beskriva om man inte själv känt den, man kände en sådan enorm lättnad över att få sommarlov och att slippa tillbaka till Gränbyskolan men också en sjukt stor tomhet, vad händer i höst, vem blir jag i höst, vilka umgås jag med i höst, hjälp så läskigt vi blir yngst allt blir nytt... Men efter en 30 min klarade jag knappt av att se alla gråtande människor så jag tog mina blommor, min kamera och mina betyg och åkte hem med mamma, och ja nu har jag sommarlov, ALDRIG mer gränbyskolan, kanske ALDRIG mer vissa klasskompisar, hemskt men så är det, nu ska jag njuta av sommaren och försöka att inte vara föär nervös inför hösten...

här får ni lite bilder :



Peace Out !







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback