nu ska ni få en tillbaka blick i mitt liv...

vi kan börja med Prag, för er som inte vet har jag vart i Prag på klassresa med en klass som har vart ok i mina ögon och absolut inte bättre, men nu efter resan känner jag att jag skulle kunna tillbringa mina tre sista år i skolan tsm med dom, guu vilken underbar klass jag har...

Vi åkte på söndagmorgonen med en buss som en i klassens pappa körde, vi var alla spralliga och nervösa men också trötta, vi åkte från skolans parkering ända ner till Trelleborg med ett par stopp på vägen, väl nere i Trelleborg klev vi på färjan som skulle ta oss över till Tyskland vilket också var första gången för en i klassen att vara utanför sveriges gränser, så kul, på båten fick vi våra hytter och jag konstigt nog haha eller inte delade med Ballex och Anna, två underbara typer asså, och kul hade vi...

detta va då i fönstret på vår hytt där vi busade lite, haha...

När vi vaknade upp måndagmorgon var vi i Tyskland och vi for mot Berlin, i Berlin stannade vi på ett litet "kulturstopp" och jag hittade direkt dit jag ville eftersom jag var där i höstas när jag tågluffade, och jag ville nämligen till Berlins tågcentral, det är typ ett shoppingställe utan dess like, så dit drog jag mina underbara vänner och på hemvägen fick vi med oss lite gott därifrån också !


Vi satte oss på bussen och började sista delresan fram till huvudmålet, Prag.


På bussen var det fett skön stämmning nästan hela resan,


Men när vi var framme i Prag och hade fått våra rum, delade även där med Ballex och Anna... så gick vi till restaurangen på anläggningen och efter vi beställt mat fick vi vänta i ca 2 timmar innan det stod på bordet framför oss... så dålig stil och det gav jag två tummar NER !

HAHAHA

på tisdagmorgon vaknade vi frusna som istappar, rummet var iskallt menmen vi drog in mot stora city och gick på en guidetur sen hade vi match, vi tjejer i klassen mötte Tjeckiens U17s LANDSLAG på den stora arenan som Sverige spelade kval mot Tjeckien förut på, sjukt stort och killarna i vår klass var trogna fans!! haha vi förlorade med 6-1 eller aa 5-2 då eftersom vi gjorde ett självmål men fysjutton vad kul vi hade på plan, jag älskade det !!




På kvällen var det Disco som gällde, och vi gick till MellanEuropas Största Disco, 5 våningar med massa musik, snygga killar och skithärlig stämmning, dit måste jag igen, va ashäftigt, det rekomenderar jag starkt ! Alla åldrar typ 15-25 sen fanns det nått par som var typ 35 haha, bläää men alla ska väl få ha kul !

På onsdagen Shoppade vi hela dagen och ojojoj vad mkt saker jag fick med mig hem, typ 2 par byxdresser, en hatt, mjukisbyxor, smink i mängder, godis, parfym, och massa massa annat.... Sen på kvällen spelade killarna i klassen mot Dukla Prags pojklag, dom var jätteduktiga och spelade 4-4, tyvärr regna det, inte så skönt menmen
 

Sen åkte vi hemåt på torsdagmorgon med ett stopp på ett koncentrationsläger i Theresenstadt (stavning?)

haha och aa, McDonalds var väl ett ställe vi var på upp emot 10-12 ggr denna resa, haha och mkt tunnelbana och spårvagn åkte vi också...



JUSTE jag och mina sötnosar Ballex och Anna

( haha detta är Annas snygga tår, det var en bra bild på henne tycker jag)

vi åt iaf på världens bästa restaurang en gång och kolla och dreggla på denna efterätt !


Men det var väl typ min resa, helt klockren och jag saknar allt !!

Imorgon är det fan Sommarlov och jag vet itne om jag får träffa vissa något mer, fett sorgligt :'(

Peace Out !







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback