seriepremiär

ja vi hade seriepremiär idag och mötet var mot Långhundra SK på hemmaplan på Årsta IP konstgräs, min position var vänster yttermittfält där jag också spelade hela 90 minuter, första gången i mitt seniorliv som jag spelade den positionen, men trevlig vare för vi vann med 4-3 och jag gjorde 2 mål och 1 assist, woho !

Dom tog snabbt ledningen med 0-1 och sen får jag bollen och gör det jag skulle göra vilket var att driva inåt i banan och skjuta och jag sköt och på nått lurt sätt strök den sig in i botre burgaveln och fan vad glad jag blev !!
1-1 och sen gjorde vi 2-1 och andra halvlek startade, efter ett tag kom en boll och jag skriker att jag tar den, och det gjorde jag också, ag tog emot med en touch och sköt sedan en enkel bredsida in i mål från mitten av ena halvplan, fan vad skönt igen !! 3-1 och vi slappnade av, dom gjorde då 2 snabba och helt plötsligt stod det 3-3, shiiet, det var i 88nde minuten och vi får en hörna, vi körde en variant där alla skulle in på målet, jag skulle runt och komma på bortre, men jag orkade inte ta den löpningen så jag kom utifrån på bortre ist, och emma min vän skrek att jag skulle inte men jag vägrade, tur det för bollen gick för långt och jag nickade in den till mitten igen och emma nickade in den i målet och YEEEESS vi leder, och tillslut vi vann !!!

Några smågrejer som jag vill skriva bara för mitt självförtroendes skull:
( vet inte hur mkt av detta som registrerades menmen )

*jag klackade med bollen en gång och fick med den med 100% konroll
*jag gjorde en snygg medtagning och lura bort min motståndare
*jag gjorde 2 mål
*jag nickade bort bla en def. hörna
*jag kämpade på i 90 minuter trots en sjujävla astma, trodde jag skulle dö !!
*jag var assist
*90% av mina passningar gick rätt

ja det var väl det...
för er som tycker jag skryter, jag har inte tvingat er att läsa detta ;)


Peace Out !






» frida

Grattis, du är bäst verkar det som ! :)

2010-05-04 » 15:59:00
» marie

roligt med fotboll :)

ska också börja (:

kram

2010-05-04 » 22:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback