12 år

vart en så kallad fotbollsspelare i 12 år nu, men vafan man gör inget annat än sparkar en boll och springer säger vissa, men det är så mycket mer, det är känsla, passion, det har det lilla extra som gjorde att allt var så kul, men just det där lilla extra har suddats ut, varför spelar jag fotboll? är det kul, vill jag bli något, är det för att jag vill träffa kompisar eller är det för att det har blivit en vana för att jag inte vet vad jag ska göra istället för att ett liv utan fotboll har jag aldrig levt, ja det sistnämnda är det, jag ska erkänna att vissa träningar så känner jag att det är ju st fotboll jag ska syssla med i mitt liv och andra träninagr vill jag bara kliva av, spy, försvinna aldrig mer se en fotboll... och så ska det inte vara, jag ska inte känna att jag står på en fotbollsplan bara för att när jag lika gärna kan sitta hemma och plugga, träffa kompisar eller bara chilla... vad ska jag göra åt saken ? det är jättetufft, slutar jag då kommer jag garanterat att sakna det, fortsätter jag kommer jag garanterat förstöra för alla andra när jag inte orkar kan eller vill göra saker och ting, tar jag en time-out kommer jag efter.... vad fan ska jag göra ?
jag vill bara spola tillbaka tiden och inte göra något alls, vara en äcklig fjortis hela mitt liv, men nej inte det heller för dom flesta ljusa stunderna i mitt liv har handlat om fotbollen, fotbollen har byggt den jag är idag, nu kommer min tårar också, aaahhh blir galen, jag behöver gå i idé och tänka på saken, jag behöver välja något som känns hundra procent bra för mig.... jag avslutar där och hoppas att ni inte blev alltför uttråkade.
godnatt





» jossa

gumman då... <3 <3

2011-02-03 » 06:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback