perfekt

Vad är perfekt egentligen?, vad betyder perfekt?,är man någonsin perfekt?.
Finns det människor som är helt perfekta? Jag tror inte det.
Visst man kan vara en fin människa ,både på insidan och på utsidan,man kan vara nära perfekt vissa mer och vissa mindre men finns det någon person som är helt perfekt? som aldrig gjort ett ända misstag? som aldrig snackat bakom ryggen? som aldrig ens tänkt elaka tankar om någon? som aldrig ljugit i sitt liv?.
Jag tror inte det,Jag tror verkligen inte det.
Jag säger såhär det finns så många människor som är fina,som ställer upp för sina vänner och som inte går bakom ryggen,som inte ljuger.
Ja det är klart tänka sig!
Men Alltid ställt upp? Aldrig gått bakom någons rygg? Aldrig ljugit? Finns dom?,det måste vara väldigt få.
Misstag gör man alltid ,ibland tänker vi inte ända fram.
Ibland chansar vi men sen ångrar... det är så.. det är Livet ,man måste göra saker,man måste göra misstag för att lära sig av dom,sen måste man våga chansa och att ge någon en andra chans. Som man brukar säga -Vi förlåter alltid men glömmer aldrig.
Ja så är det väl men jag tycker folk förtjänar en andra chans och att få förtroendet tillbaka.
För har man en sann vän som någon gång gjort bort sig tycker ja man borde förlåta,för sanna vänner hittar man inte många gånger i livet.
Man måste veta vad livet innebär.. även om du är en bra människa kommer du alltid möta människor som är bättre än dig och människor som är sämre än dig.
Det är så det är.
Vad ja vill komma till är att det är okej att inte vara perfekt att inte se ut på ett visst sätt att ibland dra en vit lögn,bara du inte sårar någon.
För även om det inte syns ,kan det kännas.

Vad är perfekt egentligen?, vad betyder perfekt?,är man någonsin perfekt?.
Finns det människor som är helt perfekta? Jag tror inte det.
Visst man kan vara en fin människa ,både på insidan och på utsidan,man kan vara nära perfekt vissa mer och vissa mindre men finns det någon person som är helt perfekt? som aldrig gjort ett ända misstag? som aldrig snackat bakom ryggen? som aldrig ens tänkt elaka tankar om någon? som aldrig ljugit i sitt liv?.
Jag tror inte det,Jag tror verkligen inte det.
Jag säger såhär det finns så många människor som är fina,som ställer upp för sina vänner och som inte går bakom ryggen,som inte ljuger.
Ja det är klart tänka sig!
Men Alltid ställt upp? Aldrig gått bakom någons rygg? Aldrig ljugit? Finns dom?,det måste vara väldigt få.
Misstag gör man alltid ,ibland tänker vi inte ända fram.
Ibland chansar vi men sen ångrar... det är så.. det är Livet ,man måste göra saker,man måste göra misstag för att lära sig av dom,sen måste man våga chansa och att ge någon en andra chans. Som man brukar säga -Vi förlåter alltid men glömmer aldrig.
Ja så är det väl men jag tycker folk förtjänar en andra chans och att få förtroendet tillbaka.
För har man en sann vän som någon gång gjort bort sig tycker ja man borde förlåta,för sanna vänner hittar man inte många gånger i livet.
Man måste veta vad livet innebär.. även om du är en bra människa kommer du alltid möta människor som är bättre än dig och människor som är sämre än dig.
Det är så det är.
Vad ja vill komma till är att det är okej att inte vara perfekt att inte se ut på ett visst sätt att ibland dra en vit lögn,bara du inte sårar någon.
För även om det inte syns ,kan det kännas.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback